donderdag 23 juli 2009

Donderdag 23 juli

Tjonge, vandaag echt uitgeslapen, tja dat heb je als je geen wekker hebt op de kamer, 't was al over 9 toen we wakker werden, maar goed, aangezien er bij dit motel geen ontbijt was inbegrepen zaten we om half 11 in de auto richting Bryce wederom, om de rest te gaan bekijken. Voor we het park echt ingaan eten we even een paar donuts en genieten van een large koffie bij de General Store van het park.
Vandaag hebben we een "makkie" 't is voornamelijk rijden langs een lange weg met telkens een stop bij een uitzichtpunt. Het ene nog mooier dan het andere. We zien dan ook precies welk pad we gisteren hebben afgelegd en zijn erg blij dat de kleine stipjes mensen die het nu aan het lopen zijn wij niet zijn, 't is vandaag warmer dan gisteren :)
Als we , bijna alle, uitzichtpunten hebben gehad zijn we toch al weer een paar uur verder dus we besluiten te lunchen waar we gisteren ook gegeten hebben voor we de wandeling van vandaag (een kleintje, echt waar belooft ron) doen, omdat we nog een behoorlijk eindje moeten rijden naar Torrey, ons volgende overnachtingsadres. En dat moet een mooie weg zijn met ook nog wat uitzichtpunten.
Na de lunch de wandeling naar Mossy's cave. Maar, het is mega warm, benauwd daar, en we zijn gewoon zo verwend met bryce dat we halverwege besluiten om te keren, 't is mooi geweest voor vandaag Bryce heeft zo een geweldige indruk gemaakt dat we voor vandaag voldaan zijn en aan de rit naar Torrey beginnen.
Een mooie, lekkere, maar ook lange en rustige weg, dus tja, dan weet je wel wat er gaat gebeuren, de voet gaat op het gaspedaal. Shit, hoor ik opeens naast me. Een tegemoetkomende auto draait achter ons scherp om en komt vervolgens achter ons, en de auto voor ons aanrijden. Dat is stront aan de knikker heeft Ron gelijk door dus die mindert al vaart, de auto voor ons heeft niks in de gaten. Inmiddels zijn de zwaailichten aan op het dak van de auto achter ons, maar, we worden ingehaald en hij rijdt achter de auto voor ons aan. We zijn al opgelucht, maar juichen te vroeg, want op het moment dat we de auto die voor ons reed en de politie-auto inhalen worden we ook gemaand aan de kant te gaan.
Oops....volgens Officier Pierson reden we 75 mile op een 60 mile road. Nou zegt Ron, dat kan ik echt niet geloven, ik reed wel te hard maar volgens mij echt niet harder dan 65 want ik let er speciaal op.
Tja de radar liegt niet meneer. En om nou in discussie te gaan leek ons ook niet slim. Dus tja, even je rijbewijs en paspoort en het huurcontract van de auto. Shit, paspoort en rijbewijs zijn zo gevonden maar waar is ook al weer het huurcontract. Niet in de tas, niet in het dashboard kastje, dan moet het in het kleine koffertje in de achterbak zitten, dus ron driftig op zoek. Ondertussen wordt de boete voor de andere auto uitgeschreven en zijn wij aan de buurt. Hij zegt ons te matsen en houdt het op een speeding ticket voor 5 miles te hard, 65 waar 60 mocht, We krijgen een papier mee, en een envelop waarmee we binnen twee weken op het postkantoor de boete, รก $90,- ,kunnen gaan voldoen. Hij raadt ons wel aan ervoor te zorgen dat de boete betaald is voor we terug vliegen want Ron z'n paspoortnummer staat in de computer en zal zichtbaar zijn bij uitreizen als er niet betaald is.
Ik wil in het eerste de beste dorp al gelijk gaan betalen maar helaas, the post office closes at 15:15. Dan maar morgen voor we vertrekken uit Torrey.
De rest van de weg wordt in gepaste snelheid afgelegd en even na 6 uur arriveren we bij de Days Inn in Torrey waar Max gelijk het zwembad induikt, ik de laptop opstart, Ron een six pack gaat kopen en Bob d'r haar uit gaat schudden want er had een eng beest op d'r gezeten in de auto en na een noodstop langs de kant van de weg konden we hem niet meer vinden. :)
Zometeen maar weer ergens eten, haha dat zal je me niet snel horen zeggen, maar ik heb totaal geen honger. Ik begin bewondering te krijgen voor die amerikanen, wat die allemaal naar binnen werken op een dag :)
Goed, ik ga eens bij max kijken en in de gift shop (Ron durft toch niet meer te protesteren voorlopig, want ik wapper gewoon met de speeding ticket dan :-))
Tot de volgende weer.
xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten