dinsdag 21 juli 2009

Dinsdag 21 juli

Ha, we slapen zowaar enigszins uit vandaag, rond 10 uur zijn we pas klaar (ingepakt en wel, dat wel) om te gaan ontbijten. Wederom richting de Krispy Kreme in het hotel. Nu we weten dat ze erg lekker smaken nemen we gelijk maar de aanbieding, een dozijn gesorteerde donuts, koffie en melk, en gelukkig is er net een tafeltje vrij. Tis bizar om te zien hoeveel er al op dit uur van de dag gegokt wordt. En toch kunnen we het zelf ook niet laten om nog even een gokje te wagen terwijl de kinders nog even in de Fantasy Fair zijn. maar zij hebben meer geluk dan wij en komen met drie knuffelbeesten weer boven terwijl wij wederom niets winnen. Tis maar goed dat we Las vegas gaan verlaten :)
We zijn ook erg blij om te zien dat de zon schijnt want gisteravond laat regende en waaide het en we zagen op het lokale nieuws dat er "floods" voorspeld werden in Las vegas in de lager gelegen delen van de stad. Ook werd er melding gemaakt van aardig wat wildfires wat de constante sirene van voorbijrazende brandweerwagens (gele !) verklaarde. We hebben ze zelf niet gezien, gelukkig maar, en met het zonnetje en wat wolkjes aan de lucht gaan we op pad naar Zion. We besluiten om te kijken hoe laat we daar aankomen of we het park nog deze dag in gaan of het voor morgen bewaren, maar het zit allemaal mee dus rond half 2 zijn we er al en gaan vanaf het Visitor Center met de gratis shuttle bus het park n. Pakken een paar aanbevolen stops om korte wandelingetjes te maken.
De meest indrukwekkende is toch wel Weeping Rock, een behoorlijk steil pad voert naar een rots waar het zo hard druppelt dat het lijkt of het regent. De omgeving is wederom grandioos. We willen het graag op beeld hebben maar tis bijna onmogelijk om het allemaal vast te leggen.
Op de terugweg worden we door anderen gewezen op...jawel...een ratelslang. Op nog geen meter afstand glijdt het langzaam richting struikgewas dus snel fotos en film gemaakt en toch maar doorlopen want die tandjes willen we liever niet voelen. Ron blijft nog wat achter om nog wat plaatjes te schieten en het beest besluit hem waar voor zn geld te geven door om te keren en richting hem te kronkelen en ...shit....memory card vol net op het moment dat het beest zn kop optilt. Enigszins gefrustreerd komt ron bij ons aan, snel de card vervangen (in nog geen twee weken een 1 Gig-card vol, ik moet er eentje gaan kopen dus) en dan weer terug om te zien of het enge beest er nog zit, en jawel, na wat plaatjes nog geschoten te hebben, de laatste behoorlijk bewogen want de engerd kwam opeens wel erg dichtbij, weer verder op pad.
Rond 18 uur arriveren we op ons overnachtingsadres in Hurricane, we waren er al langs gereden op weg naar het park en we hadden al leuke restaurantjes gezien, misschien wordt het vanavond de chinees, we kunnen geen patat meer zien. De lunch hadden we in het park gegeten in een heel leuk restaurantje, erg lekkere fish and chips op, dus vanavond echt even wat anders.
Morgen gaan we op naar Bryce Canyon, en als het wil lukken zien we Vanda, Kees en Lara ergens voor de lunch.
Nu even op de kamer relaxen , ook lekker!
Wat we gisteren al tegen elkaar zeiden, we hebben al zo veel moois gezien dat als het nu erop zou zitten we al erg voldaan zouden zijn, en we hebben nog ruim twee weken tegoed!!