vrijdag 17 juli 2009

Donderdag 16 juli

Donderdag 16 juli.
Op het moment dat ik dit zit te typen voel ik de muggen al weer driftig op mijn lijf zoeken naar een plekje waar geen anti-muggenspul zit. En ze vinden ze ook nog. Maar goed, kort stukje en aangezien we hier geen internet hebben wordt dit nu maar even op de pc opgeslagen en er morgen opgezet. Let niet op de type fouten want mijn bril heb ik niet bij de hand dus het is met recht blind-typen wat ik momenteel doe
We overnachten vannacht midden in Yosemite National Park, in een cabin. Gewoon een tent op een betonnen onderstel dus. Alles wat dus ook maar een beetje ruikt naar voer, drinken of toiletspullen moest uit de auto en uit de tent en in een speciale beer-vrije metalen kast voor de tent. Max heeft het niet makkelijk, die is toch wel angstig nu, dat er een beer te dichtbij gaat komen en besluit dat hij wel een lekker hapje is.
Nou tis maar ene nacht dus die komen we wel door. Tis alleen niet te hopen dat we midden in de nacht echt nodig naar de wc moeten want dan moeten we naar een toiletgebouw, haha tussen de beren door denk ik.
Goed, vanmorgen voor ons doen laat op pad, rond 9 uur in de auto, op naar Yosemite, we waren erg bang dat we in een constante file door het park zouden rijden maar dat valt alles mee. ook wel omdat er aan de weg wordt gewerkt en je op bepaalde stukken dus een half uur moet wachten tot je verder mag. Het houdt op, maar zorgt er wel voor dat we ook hele stukken alleen lijken te rijden in het park. Schitterend weer hier, ruig en bebost, het ene mooie plaatje volgt op het andere, je weet op een gegeven moment niet meer wat je nog op de gevoelige plaat moet zetten. In een kort overzicht, we hebben gezien:
Galcier Point
Tunnel view
Bridesveil Falls,
Valley View
Yosemite Falls en door Yosemite Valley gereden.
En nu dan voor huisje weltevree, de kids binnen (mega heet en geen airco, maar ja, wel electriciteit dus ze kunnen met de ds spelen, en Ron gaat op zoek naar een lekker bakkie en de dichtsbijzijnde toilethokken (wel prettig om te weten :_)
Goed , ik ga deze weer afsluiten, tot de volgende keer weer :)

xxx

Nog even een aanvulling nu we inmiddels op het volgende adres zijn.
Gisteravond nog even bij de "snackbar" een snelle hap gegeten en toen voor huisje weltevree nog een bakkie gedaan. Dan in colonne naar het wc hok, want ja je weet maar nooit, stel je staat oog in oog weer met een beer. Max was er toch wat angstig voor, maar gelukkig verkochten ze in het winkeltje anti-beer-belletjes, (tis niet te hopen dat dat belletje je moet redden hoor, maar tgaf hem een veilig gevoel dus vooruit maar)
Op tijd gaan slapen, twas nog goed warm ,geen airco, dus alleen de lakentjes gepakt, Max bij mij in bed en Ron en Bob ieder in een éénpersoons bedje. Midden in de nacht wakker, wat een herrie, een beer?? Nee, het blijken de buren te zijn die om 3 uur besluiten te vertrekken (waarheen in vredesnaam?) , terwijl het verplichte stille uren zijn tussen 10 en 6 uur. Maar ja met koffers over grind rijden is nauwelijks stil zijn te noemen. En ja, als je dan wakker bent, door het tijdsverschil nog steeds moeilijk om dan weer in slaap te komen. En eigenlijk ook wel moeten plassen, maar ja, die beren he, tis toch zo een 100 meter gaan naar dat hok. Toch maar wel gedaan na een uur wakker te liggen, Ron eerst met mij, en daarna met Bob richting wc-hok. Geen beer te zien, wel een schitterende sterren hemel. Tis inmiddels ook behoorlijk afgekoeld (lees, gewoon fris!) dus ik kruip lekker dicht tegen max aan, hij blij want dat is veilig, ik blij want hij is net een kachel). Zowaar weer in slaap gevallen tot een uur of 06:30. och wel een hele gave ervaring zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten