zondag 12 juli 2009

De eerste dag...vrijdag 10 juli

Dit onderstaande stukje had ik al getyped op het vliegveld van Heathrow maar kon daar ook geen verbinding krijgen dus maar even opgeslagen tot nu:

Vanmorgen kwart voor 4 ging de wekker, en in plaats van op ons gemak te kunnen koffie drinken en wakker worden moesten we gelijk al haasten want de taxi stond al te wachten. Twas rustig op straat dus we waren al om even voor 6 op Zaventem, beter te vroeg dan te laat. Gelijk ook maar ingechecked, wat al gelijk een probleem opleverde, want ik stond niet in het systeem voor het tweede deel van de vlucht, dus volgens de medewerksters aldaar moest ik dat maar op london verder regelen. Nou, eerst maar koffie, bij, jawel hier al, een starbucks. Nou we weten nu waar de bucks voor staat in die naam ka-ching, twee koffie , twee chocomelk, 2 broodjes en 2 muffins voor het leuke bedrag van 40 euries. Maar goed, twas wel erg lekker. Na de koffie op de balie van United Airlines afgestapt die inmiddels ook open was en daar mijn boarding card geregeld...wel zo een prettig idee. Om 20 uur vlogen we, met een mini vliegtuig, totaal 49 pasagiers, Een rij met maar 1 stoel, gangpad en dan twee stoelen. Echt opletten want anders stootten we ons hoofd. Tis wel echt vliegen, je voelt elke wolk, (wat me er niet van weerhield het hele uur te pitten ).Op London Heathrow weer door de controle en jawel, tringeling, gefouilleerd en met het apparaat langs mijn lichaam, piepen als een gek en de beste dame echt niet weten waar het nou van kwam. Ze keek helemaal opgelucht toen ik zei dat het door de artificial hip kwam. .Lekker wat gaan eten, en alvast dit stukje getyped. Over een uurtje vertrekken we vanaf hier naar San Fransisco. America here we come

De vlucht is echt buitengewoon goed gegaan, maar toch was het een lange zit, dus we waren erg blij dat het vliegtuig rond 5 uur ‘s middags plaatselijke tijd landde.
Voor het gemak maar lekker een taxi genomen naar het hotel en na het inchecken gelijk de omgeving gaan verkennen. En toch ook maar ergens nog een hapje eten want we moeten toch in het ritme zien te komen, maar voor je gevoel is het echt midden in de nacht, met als gevolg dat max in het restaurant terwijl we zitten te wachten op ons eten in slaap valt. Gelukkig is het mannetje altijd ook wel weer makkelijk wakker te maken , maar na het eten wel direct naar het hotel terug en naar bed, waar we diep in coma vallen, tot, een uur of 3 in de nacht, na maar een paar uur slaap. Toch vallen we daarna ook nog wel weer in slaap en om half 7 weer wakker en om half 8 aan het ontbijt. Op zich niet uitgebreid maar wel ontzettend lekkere koffie en das het belangrijkste!
Zometeen volgt dag 2 :) eerst lekker uit eten nu.