dinsdag 28 juli 2009

Dinsdag 28 juli

Gisteravond wezen eten in het restaurant van de Lodge, was helemaal top. Ron en ik hebben allebei bizon op, yammie. En ik ga maar niet meer beweren dat de amerikaanse porties te groot zijn voor ons want Bob had trek in vlees en na aandringen van onze kant (ja maar tis zo duur, niet zeuren dat is de hele vakantie al, neem waar je trek in hebt, doen wij ook) bestelde ze de T bone steak van , jawel, 16 oz. (ter vergelijking, ron en ik hadden bij elkaar ook 16 oz. vlees, ieder 8 oz) en at hem zonder problemen op :) Ik ga d'r Flintstone noemen denk ik
Na nog een paar potjes pesten in onze cabin gingen we slapen, de wekker vroeg gezet want nu toch echt eens een zonsopgang meemaken.
Was niet nodig geweest om de wekker te zetten want max kon niet goed slapen dus die kwam vanaf half 5 iedere 5 minuten vragen of hij al met de ds mocht. Wij om even over 5 eruit om te gaan wandelen naar het uitzichtpunt en max is ons bed met de ds, Pebbles Flintstone lag nog lekker te slapen (ook toen we rond half 7 terugkwamen nog).
Ron en ik samen naar Bright Angels Point gelopen, er waren wel al mensen maar 't was niet overdreven druk, schijnt dat maar 10 % van de toeristen de North Rim bezoekt, dus bij de South Rim zal het een stuk drukker zijn.
We waren goed op tijd om de zon op te zien komen, het mooie ervan is dat je de kloof, de canyon steeds meer in het licht ziet gaan "baden" waardoor de kleuren tot hun recht komen. Ik ben bijna blij dat ik niet zo heel goed diepte kan inschatten want zelfs ik kreeg knikkende knietjes van de diepte hier.
Ontzagwekkend , is eigenlik de enige juiste benaming. Hoewel we alletwee wel zo iets hebben, tuurlijk 't is mooi bij het juiste licht, maar of dat dan perse zonsop/onder-gang moet zijn of een uur of 8 betwijfelen we, het mooie van dit was wel dat je steeds meer "verlicht" ziet worden.

Zo meteen nog een paar korte wandelingetjes, en even kijken waar ik dit op de blog kan zetten, er schijnt één "porch" te zijn bij de campground een stukje verderop hier waar draadloos internet beschikbaar is, dus we gaan het proberen en dan hopelijk vanavond vanuit Page het vervolg van deze dag.
xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten